Om våra tjänster


Vad ingår i den kostnadsfria Värdeanalysen?

Vi genomför en professionell analys av er unika situation för att fastställa er potentiella rätt till Merkostnadsersättning. Ni får en skriftlig bedömning som visar det exakta beloppet ni kan ha rätt till, samt en rekommendation om det paket (Standard/Premium) som bäst maximerar ert utfall. Detta är 100% utan köpförpliktelser.

Kan ni garantera att jag får ersättning?

Nej, det slutgiltiga beslutet fattas alltid av Försäkringskassan. Vårt uppdrag är dock att maximera era chanser genom att säkerställa att ert underlag är komplett, korrekt och optimalt motiverat i enlighet med gällande regelverk och vår expertis inom Socialförsäkringsbalken.


Hur lång tid tar det innan jag får ett svar från Försäkringskassan?

Handläggningstiderna varierar hos Försäkringskassan. Vår tjänst fokuserar på att minimera risken för kompletteringar och avslag, vilket ofta är det som försenar ärendet mest. Genom att skicka in en komplett och välmotiverad ansökan från start ökar vi chansen att spara er månader av onödig väntan.


Process och betalning


Hur betalar jag för era tjänster?

Betalning sker enkelt och säkert via Swish efter att ni har bekräftat att ni vill gå vidare med ett av våra paket. Fullständiga betalningsinstruktioner och bekräftelse skickas via e-post.

Måste jag skicka läkarintyget till er?

Nej, ni ska aldrig skicka originaldokumentation till oss. Ni tillhandahåller endast den information vi behöver för vår granskning och argumentation. Ni ansvarar själva för att skicka in alla originalhandlingar till Försäkringskassan.

Vad händer om jag får avslag trots er hjälp? 

Vi har en unik Trygghetsgaranti. Om ni skulle få avslag på er ansökan, trots att ni har använt vårt underlag, erbjuder vi 100% kostnadsfri hjälp med överklagan. Detta inkluderar granskning av avslaget samt framtagande av nya, anpassade textförslag för en stark överklagan. Ni får vår fulla support tills ärendet är avslutat.